Monday, May 5, 2014

PUTRAJAYA

       
AKIBAT TERPEDAYA DAKYAH PERSEPSI SEMPIT PAKATAN RAMAI YANG BUTA MELIHAT SEJUTA KENIKMATAN KURNIAAN ALLAH HASIL KEBIJAKAN DAN KEMATANGAN PENTADBIRAN PEMIMPIN MELAYU BERAGAMA ISLAM UMNO/BN.

BERSYUKURLAH USAH KUFUR..!!!..

Jawapan kepada seorang yang berjaya diperdaya oleh dakyah dan persepsi sempit Pakatan Rakyat hanya kerana harga makanan di kedai mamak di Putrajaya.

Mmg sepatutnya Putrajaya dijadikan rolemodel pd negeri2 lain.. cuma anda kena luaskan pemikiran..penilaian dan pandangan kepada banyak aspek lain yg wujud dan patut dijadikan rolemodel selain kadar harga barangan yg bukanlah amat luas jurang beza dgn di tmpt lain kalaupun benar ada bezanya..

HARUS DIINGAT DAN BERSYUKUR

1- Andai anda tinggal di Putrajaya anda lihatlah keselesaan rumah yg disediakan.. kalau apartment dah setaraf kondominium mewah.. segala kemudahan disediakan berdekatan kediaman..

Anda nilaikanlah jika kediaman sebegini anda perlu sewa diluar.. berapa banyak jurangnya..????..

2- KEMUDAHAN BERIBADAH
Masjid dan surau disediakan dengan cukup2 selesa dan hanya berhampiran kediaman.

3- PENDIDIKAN
Hampir semua sekolah disetiap presint hanya di seberang jalan kediaman anda.. tak perlu bayar bas atau van sekolah lagi..

4- KESELAMATAN
Anggota polis melakukan rondaan hampir setiap masa memastikan keselamatan penghuni dan pengunjung terjaga..anggota2 polis pula cukup berhemah..

Banyak lagi sebenarnya 'kemurahan' hati kerajaan yg disediakan tapi kita sendiri yg gagal memberi penilaian untuk kita imbangi pemikiran kita..

Jika terlalu memberatkan yg negatif maka kita akan gagal melihat banyak lagi yg positif..!!!.

Bersyukurlah dgn nikmat yg dikurniakan..!!!. Usah terikut dan termakan dakyah pihak yg hanya nak mengumpan dan mengambil kesempatan..!!!.

Hanya Allah SWT yang mampu membalas segala jasa budi dan bakti TUN DR. MAHATHIR BIN MOHAMED atas WAWASAN ULUNGnya merealisasikan PUTRAJAYA dari hanya sebuah ESTET terbiar menjadi sebuah WILAYAH PERSEKUTUAN PUTRAJAYA..PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN YANG DILIMPAHI BERBAGAI KENIKMATAN UNTUK KITA NIKMATI..

p/s- Huraian berdasarkan pengamatan dan penilaian sendiri. Andai salah mohon diperbetulkan..

No comments:

Post a Comment