Sunday, May 25, 2014

Nak salahkan siapa

kerana “orang suruhan” Kit Siang tu punya la kurang matang dalam dunia Politik membuatkan dia dimalukan secara terang – terangan. Dan dia tak perlu nak salahkan orang lain.

Realitinya, dia perlu salahkan diri dia sendiri. Semua salah silap ni atas kelantangan serta keghairahan diri dia. Bukannya ada orang lain paksa pun.

Siapa yang suruh dia mengaku kata dia seorang Peguam sebelum ini melainkan puak – puak DAPigs tu? UMNO ke yang suruh? Gerakan ke yang desak?

Tidak jugak betul tak? Semuanya tindakan dia sendiri,Kenyataan yang mengatakan dia seorang peguam tu, dia sendiri yang keluarkan. Dia sendiri yang pukul canang kata diri dia Peguam.

Tapi hakikatnya, dia tak lebih dari seorang ‘Pembancuh Kopi’ dan Gundik Si Kit Siang tu semata – mata. Ini pun bukan orang BN yang cakap tau. Tapi orang dari BAR Counsil sendiri.

Kalau Si Gundik Kit Siang tu nak marah, maka dia perlu marah pada orang di BAR Counsil sebab membocorkan rahsia dia kepada umum. Jangan pulak dia nak meroyan macam orang yang hilang akal!!!

Kuala Lumpur -Ekoran pendedahan yang dilakukan berhubung kelayakan calon DAP, Dyana Sofea sebagai seorang peguam, pihak kami menerima pelbagai maklum balas berhubung isu tersebut.

Terbaru, Ahli Jawatankuasa Hak Asasi Manusia, Majlis Peguam Haezreena Begum Abdul Hamid tampil membuat kenyataan menyelar tindakan Dyana itu.

Menurut Haezreena seseorang yang hanya memperolehi ijazah undang-undang dan tidak melaksanakan tugas hariannya sebagai peguam atau dalam bahasa mudah tidak berdaftar dengan Majlis Peguam tidak boleh dikategorikan sebagai Peguam.

“Dia tidak harus mempromosikan dirinya sebagai seorang peguam, (tambahan pula) dia tidak mempunyai Sijil Annual dan Sijil Amalam Peguam” katanya kepada wartawan Suara.TV sebentar tadi.

Beliau yang juga merupakan seorang pengamal undang-undang dan berdaftar dengan Majlis Peguam menyifatkan tindakan Dyana itu sebagai alpa dan bodoh.

“Pada saya sekiranya wakil calon yang tidak berterus terang berkenaan dengan professionnya secara jelas menunjukkan kealpaan dan kebodohannnya dan tidak boleh diberikan kepercayaan sepenuhnya.

“Dia hanyalah seorang graduan undang-undang dan bukannya menjalankan amalan sebagai seorang yang berprofesion guaman maka dia harus membetulkan kenyataan bahawa beliau merupakan seorang peguam” katanya lagi.



No comments:

Post a Comment