Sunday, May 18, 2014

Lim Guan Eng berkata Dyana Sofya adalah 'underdog' untuk menentang calon BN

DAP mendakwa calonnya bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud sebagai 'underdog' untuk menentang calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mah Siew Keong.   
                  
      Calon DAP di Teluk Intan adalah 'Underdog' - Lim Guan Eng

Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng berkata pilihan raya ini bukan mengenai rupa atau sama ada calon merupakan anak tempatan ataupun tidak, tetapi penentunya adalah mengenai isu rakyat.

Beliau berkata punca pendapatan penduduk di Teluk Intan harus menjadi keutamaan dan Dyana mempunyai keupayaan untuk berkhidmat.

"Kami adalah 'underdog' berbanding calon BN di Teluk Intan tetapi kami akan terus berjuang dan mengubahnya," katanya kepada pemberita selepas mengadakan tinjauan mesra di pasar Air Itam yang turut disertai calon DAP PKR Bukit Gelugor Ramkarpal Singh Deo di sini hari ini.

Lim juga mendakwa Mah yang juga Presiden Gerakan seorang yang kaya sedangkan Dyana tidak, namun mempunyai keberanian untuk berjuang demi rakyat.

PRK Teluk Intan itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Seah Leong Peng, 48, akibat kanser pada 1 Mei lepas.

Penamaan calon bagi PRK Parlimen Teluk Intan ditetapkan 19 Mei dengan disusuli pengundian awal pada 27 Mei serta hari pengundian 31 Mei.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang bagaimanapun berkata, beliau tidak akan hadir semasa pencalonan di Teluk Intan esok kerana perlu menghadiri Persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Pulau Pinang.

"Saya akan hadir untuk ceramah di Teluk Intan tetapi untuk pencalonan saya tidak akan dapat hadir kerana persidangan DUN," katanya.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13, Seah, 48, menewaskan calon Barisan Nasional Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas Moralingam Kannan dengan majoriti 7,313 undi.

No comments:

Post a Comment