Monday, May 5, 2014

Bangkit berubah atau mati rebah....!!!

Jika kita benar, jangan terlalu berani dan bila kita sedang takut, jangan terlalu takut. Kerana keseimbangan sikap adalah penentu ketepatan perjalanan succes kita.Tugas kita bukanlah untuk berhasil. Tugas kita adalah untuk mencuba, karana didalam mencuba itulah kita menemukan sesuatu yang dapat kita belajari untuk Bangun dan  berjaya.

kita hanya mendekati pada mereka yang kita suka,Dan seringkali kita akan menghindari dengan orang yang tidak kita suka, padahal dari dialah kita akan mengenal sudut peluang yang baru.  mengapa masih berfikiran sedemikian

Maka kita akan menjadi  orang yang berhenti belajar dan  akan menjadi pemilik masa lalu,jika di bandingkan  Orang yang masih terus belajar mereka  akan menjadi pemilik masa depan yang cemelang.
Tinggalkesenangan yang menghalangi pencapaian kecemerlangan hidup yang di idamkan. 
Dan perlu  berhati-hati, karana beberapa kesenangan adalah cara gembira akan menuju kegagalan.Dan Jangan menolak perubahan hanya kerana kita takut kehilangan yang telah dimiliki,melalui perubahan kita tidak akan barjaya menjadi pribadi baru. bila kita berkeras untuk mempertahankan cara-cara lama kita. Kita akan disebut baru, hanya bila cara-cara kita baru. 

Ketepatan sikap adalah dasar semua ketepatan,Tidak ada penghalang keberhasilan bila sikap kita tepat, dan tidak ada yang boleh menolong bila sikap kita salah.
      

Apabila yang cergas dicantas..
Apabila yang bijak dipijak...
Apabila yang tahu bertindak dihenyak...
Apabila yang benar-benar berjuang dibuang...
Apabila yang baik diherdik..
Apabila yang ikhlas dikilas...


Maka yang tinggal adalah gerombolan puak2 yang hanya bijak dalam komplot untuk menghancurkan sesama sendiri dan organisasi....!!!
           


No comments:

Post a Comment