Sunday, May 11, 2014

Kisah Dalam Kain DAP Bakal Terdedah ?

Akhirnya calon PRK Bukit Gelugor diumumkan,Ram Karpal Singh legasi Karpal akhirnya dikekalkan di Bukit Gelugor ,namun sejak Kerambit mengikuti secara rapat gerakan DAP di sini sebenarnya PRK Bukit Gelugor dan Teluk Intan amat memeningkan kepala hotak pemangku Setiausaha Agong DAP Lim Guan Eng(DAP belum disahkan oleh ROS).



Tokong DAP ini melalui kesukaran kerana terpaksa memilih diantara untuk membalas jasa Karpal dengan melantik anak mendiang sebagai calon.Ini kerana berlaku pergeseran didalam keluarga Karpal sendiri siapakah yang layak untuk menjadi calon. 

Wasiat Karpal adalah untuk meletakan anak lelaki manakala Isteri Karpal memilih untuk meletakkan anak perempuan.


Isteri mendiang Karpal tidak  setuju anak lelakinya Ram Karpal jadi calon, menurut sumber khabarnya didalam keluarga calon ini mempunyai masaalah moral.. Lim Guan Eng juga boleh..jika dia mahu untuk memilih pemimpin DAP lain yang lebih senior dan lebih layak memandangkan Bukit Gelugor adalah kubu kuat DAP.Namun Guan Eng yang kita semua tahu sudah pasti akan tetap mengikut tradisi dalam mengamalkan nepotisme didalam parti..ini kerana amalan nepotisme memang cukup kuat didalam parti parti pakatan..


Tokong DAP yang terkenal dengan sikap diktator 2-3 hari lepas dilihat agak panik hinggakan terpaksa merujuk dan mengadu hal kepada bapanya Kit Siang. Bapa kepada tokong ini dijadikan tempat mengadu hal dan beliau terpaksa meminta Kit Siang untuk campur tangan kerana di Bukit Gelugor dan juga Teluk Intan ramai pemimpin DAP merajuk dan juga bakal menunjukkan protes.

No comments:

Post a Comment