Thursday, May 1, 2014

Bantah GST atau tidak .??


Berapa ramai pembangkang hadir depan Dataran Merdeka 1/5/14?
Mereka mungkin akan kata 50 ribu orang,Tapi mereka akan sebut lebih angkanya.

Sambutan Hari Merdeka 31/8/13 yg hadir 200 ribu orang di Dataran  Merdeka.

Hari ini 1/5 progam di PWTC Bangunan UMNO iaitu Pesta Buku Antarabangsa KL, beri rm750ribu tajaan BSN utk Pesta itu hadir 300 ribu orang. Beliau tanya urusetia macamana mereka kira?

                                         Bantah atau tidak, kerajaan tetap laksanakan GST - Ahmad Maslan

Mereka kata ada petugas degan counter elektronik di semua pintu untuk kira degan tolak peratus tertentu yg keluar masuk.
Mereka kata Pesta Buku pada Hari Pekerja 1/5/13 thn lepas 500 ribu orang.

Tahun ini 1/5/14 anggaran 300 ribu orang. Kini dlm masa seminggu sudah 1.5 juta org hadir Pesta Buku Antarabangsa; yang dah berlangsung 30 thn itu.

Kita mmg risau pembangkang berhimpun, tapi ada ramai lagi majoriti rakyat yg berhimpun utk tujuan yang produktif seperti bawa anak2 & pelajar sekolah lihat/beli pelbagai buku dlm Bangunan UMNO.
50 ribu org mereka cuma 0.16% drpd 30 juta rakyat Malaysia. 99.84% yang tidak berdemo itu perlu kita jaga dengan baik.

Faktanya 30 juta rakyat Malaysia kini terima manfaat subsidi ron95 (73sen seliter) diesel (83sen seliter), tepung, gas memasak, minyak masak, beras, kesihatan, subsidi pendidikan, 6.5 juta orang terima BR1M, 5.4 juta orang terima wang sekolah, buku teks, ada Kedai Rakyat, Pasar Tani, subsidi nelayan, pesawah, 1.4 juta penjawat awam dengan pelbagai bantuan dan lain-lain yang tak sempat disenarai dlm ruang ini.

Kejaan BN akan terus mendengar suara rakyat. Yang kita laksana seperti GST 1/4/15 nanti juga untuk menafaat rakyat terbanyak yang sudah pun bayar Cukai Jualan & Cukai Perkhidmatan SST sejak tahun 1972 lagi namun cukai 4/6/10% itu tidak telus maka kita adakan GST 6% antara kadar terendah di dunia untuk lebih telus & berkesan. Ini tujuan utama GST iaitu baiki sistem cukai kita ikut 160 atau 83% negara dalam dunia agar ekonomi negara berkembang kerana eksport adalah tanpa GST jadi lebih baik harganya dibanding eksport degan SST sekarang.

Juga dapat sedikit lebihan hasil yang diperolehi Kejaan akan dikembalikan semula untuk menafaat rakyat terbanyak.

No comments:

Post a Comment