Tuesday, April 29, 2014

BONGKAR..!!!

Kenapa Tidak Ada Tindakan Undang-Undang Terhadap Sam Ketot Yang Ada 72 Saman Trafik Tidak Berbayar.

Pada hari kejadian yang membunuh Karpal Singh, para pecacai Pakatan Rakyat cuba mengalihkan kesalahan melanggar oleh pemandu Karpal Singh yang juga merupakan warganegara India, kepada pemandu lori yang kenderaannya dilanggar dari belakang dan di lorong sebelah kiri Lebuhraya PLUS. Cubaan mengaitkan ujian atau saringan pertama air kencing pemandu tersebut yang dikesan ganja, bagaimanapun tidak dapat mengaburi atau menutup jumlah saman yang membabitkan kenderaan Karpal Singh yang musnah itu.

Dilaporkan bahawa terdapat 29 jumlah saman dengan 15 daripadanya belum berbayar. Bagaimanapun, siasatan mendapati terdapat 35 saman trafik tertunggak dengan sebahagian besar saman-saman tersebut adalah PEMANDUAN LAJU.

Itu Karpal Singh yang akhirnya terbunuh dalam kemalangan jalanraya kesan daripada pemanduan yang pastinya tidak mengikut peraturan. Bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang lain?

Daripada siasatan kami, orang yang paling banyak mengutip saman trafik adalah SAM KETOT atau nama sebenarnya SHAMSUL ISKANDAR @ YUSRE BIN MOHD AKIN, bernombor kad pengenalan 741229-04-5273. Bermula dari tarikh 14 Januari 2002 lagi, dia telah melakukan kesalahan lalu lintas iaitu memandu secara melulu di Temerloh. Saman telah dikeluarkan tetapi Sam Ketot tidak menjelaskan saman tersebut.

Kali terakhir mengikut rekod, Sam Ketot melakukan kesalahan lalu lintas pada 24 Februari 2012 di Sabak Bernam, juga atas kesalahan MEMANDU LAJU. Jumlah keseluruhan saman lalu lintas yang dikutip dan tidak dibayar oleh Sam Ketot adalah 72 saman.

Pemimpin Pakatan Rakyat lain yang turut mengutip saman terbanyak termasuklah Saifuddin Nasution (67 saman), Azmin Ali (50 saman), Chegu Bard (24 saman), Tian Chua (35 saman), Dzulkefly Ahmad (49 saman), Salahuddin Ayub (25 saman), Johari Abdul (19 saman) dan Rafizi Ramli (13 saman).

Bagaimana cukai-cukai jalan kenderaan milik para pemimpin Pakatan Rakyat ini boleh dilepaskan? Bukankah kalau rakyat marhein, jumlah saman yang sebegitu banyak akan membuatkan mereka tersadai dan disenarai hitamkan?

Apakah para pemimpin Pakatan Rakyat cukup kebal dan undang-undang negara ini perlu tunduk kepada mereka?


Dari sumber

No comments:

Post a Comment